Annons:
Etiketterträdgårdsmaskinerträdgårdsredskap
Läst 1596 ggr
[eliinmeyer]
4/25/16, 1:56 PM

Uppfinning till skolan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej, jag går i 9an och då håller vi på med ett arbete där man ska uppfinna något. Det jag och min kompis valde att uppfinna är en hink med en slang. Funktionen av hinken är: Tänk er den situationen då hinken man ska fylla med vatten inte får plats under kranen. Då måste man hålla på och använda andra saker som tex glas för att fylla hinken. Eller så kan man inte fylla den helt upp för man måste luta hinken för att få in något vatten. Vi har då tänkt, varför tar man inte och sätter i en slang i hinken som man kan ha under kranen, så rinner vattnet ner i hinken utan problem. Så det var exakt det vi gjorde. Slangen kan man efter att man använt den sätta fast i andra sidan av hinken så att den bildar ett handtag. Vi har testat fylla hinken med vatten och sedan använda slangen som ett handtag och den funkar, den brister inte :) Det vi undrar är om någon av er skulle ha användning av denna om den nu fanns "påriktigt". (Tänk er att ni inte har en utomhuskran, om det skulle vara användbart då). Vi undrar även, om ni nu skulle vara intresserad av detta, vad skulle ni kunna tänka er betala för den? Om ni undrar varför jag skriver detta här, är det för att jag tänker att detta är något som man använder utomhus, tex i sin trädgård.

Annons:
Aloe.Vera
4/25/16, 8:39 PM
#1

men va smart!!! fint och praktiskt desutom❤️

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

[eliinmeyer]
4/25/16, 8:48 PM
#2

#1 tack så mycket, vad tror du att du hade kunnat tänka dig betala för den? :)

Aloe.Vera
4/25/16, 11:41 PM
#3

svårt att säga, personligen behöver jag gå med vattenslangen över landet, annars lär jag gå fram och tillbaka många gånger 😊

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Tourette_Mannen
4/26/16, 12:26 AM
#4

Tanken var god men att kalla det för uppfinning var väl ändå lite kaxigt.

DesK
4/26/16, 8:31 AM
#5

Vilken rolig uppfinning!🙂 Säkert också bra att använda, när man ska vattna många växter i ett uterum och på en altan 🙂 Kanske skulle du kunna ta femtio kronor för en sådan hink med slang.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Torparmor
4/26/16, 9:54 AM
#6

Jag tycker det var både en smart och praktisk uppfinning. 🌺 Jag håller med Desiree 45-50 kr är lagom pris.  Jag har precis de problemen du anger och skulle gärna investera i några stycken. Lycka till!  👍

No kanske tom använda er uppfinning som UF i skolan senare


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Annons:
[eliinmeyer]
4/26/16, 9:58 AM
#7

Tack allihopa! Då har vi ungefär en idé av vad vi skulle kunna ta betalt för den. #4 uppfinning och uppfinning, det är inget helt nytt, men det är en ny grej iaf, sen kunde man göra en förbättring på något som redan fanns, fast det är det inte heller

Upp till toppen
Annons: