Annons:
Etiketterfruktträdbärbuskarbärväxter
Läst 975 ggr
Bjornen
4/19/16, 9:07 AM

Dagens arbete

Väntar på att det ska bli plusgrader och ska beskära några äppelträd några mil hemifrån. Lite snöflingor kommer också ner, så det gäller att vara varmt klädd. Eftermiddagen kanske några större äppelträd om vädret tillåter. Till kvällen ska lökar och knölar sättas som köptes på Simferopols marknad

Annons:
Bjornen
4/20/16, 7:03 AM
#1

Nya beskärningar idag och förhoppningsvis utan snö idag. Blir nog lång heldag 4 mil hemifrån.

Bjornen
4/21/16, 3:35 PM
#2

Visade lite släkthistoria och gårdsforskning samt berätta om hur några fäbodar har tillkommit och hur. Passande sysselsättning när åskan går och man väntar på snöfall.

Bjornen
4/22/16, 6:25 AM
#3

Nya beskärningsuppdrag idag, bara nattens snö har försvunnit. Två gårdar i min närhet.

beem
4/23/16, 12:43 PM
#4

Jag förstår att det är fullt upp nu på våren. 

Vi har beskurit äppelträdet ………….efter bästa förmåga :) men det brukar bli bra och ge bra med frukt.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Bjornen
4/23/16, 6:08 PM
#5

En dag hemma i min trädgård mellan regnskurar och snöbyar. Lite rosklippning och nedklippning av några tåliga perenner (gulltörel).

Bjornen
4/25/16, 6:39 AM
#6

Nya beskärningar idag. dock 5 grader kallt tidigt i morse så det blir att vänta lite tills temperaturen stiger till över noll.

Annons:
Bjornen
5/5/16, 6:21 AM
#7

Idag blir det nog sista dagen med beskärning av äppelträd och fortsättning på gårdagens arbete. Ta fram en ny stångsekatör och montera skaft på den, eftersom den gick sönder igår. Kanske lite arbete sedan i min egen trädgård.

Bjornen
5/8/16, 6:45 AM
#8

Då börjar vanligt trädgårdsarbete och idag genomgång av en trädgård i Sundborn, med nedklippning av gamla perenner och ogräsrensning till ägaren kommer till sitt sommarställe.

Upp till toppen
Annons: