Annons:
Etikettervatten-i-trädgårdenvattenväxter
Läst 1376 ggr
sammy78
2016-04-03 18:23

Hjälp att hitta stor kruka/balja ?!

p { margin-bottom: 0.1in; line-height: 120%; }a:link { }

Hej !

Har haft en hörna med en stor kruka med vattenpump/fontän och med fina stenar i!

Krukan var egentligen inte gjord för att stå utomhus, men den har hållt i 6-7 år trots den stått ute året runt!

Men nu har denna kruka gått i sönder och den läcker vatten!

Jag behöver eran hjälp att hitta något man kan ersätta denna kruka med !

Den kan vara en balja eller en kruka eller en tunna!

Behöver er hjälp att hitta köpställe i Skåne/Malmö där man kan hitta just stora krukor/baljor eller tunnor ?!

Krukan var 50 cm hög och hade en diameter på nästan 60cm.

Hoppas någon vet var man kan få tag på något liknande ?!

Tacksam för all ev. hjälp/tips ! :)

Annons:
VildaVittra
2016-04-03 18:26
#1

Granngården har olika vattenbaljor för lantbruksdjur, de tål definitivt att stå ute. Ex: http://www.granngarden.se/Sortiment/Lantbruk-%26-Skog/Vattenf%C3%B6rs%C3%B6rjning/Vattentr%C3%A5g-%26-Vattenkar/Vattenkar%2C-380-L/p/1250119_BASE

Finns många olika storlekar. Annars finns det även runda murbruksbaljor, de tål också utomhusklimat.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

sammy78
2016-04-04 10:11
#2

@ VildVittra

Tack för tipset ! Ska kolla på granngården !

p { margin-bottom: 0.1in; line-height: 120%; }a:link { }

Vill gärna ha flera tips …. om nån annan kan komma på andra köpställe för det jag söker !

[Forest]
2016-04-04 10:18
#3

Frostsäker kruka/kärl ska du kolla efter, jag hittade inte alls många på Jysk hade dom någon blomkruka men vet inte hur stor den är eller om den har hål i båtten. Jag har själv haft murarbalja och hinkar till hästarna inte så värst snygga men tåliga :)

beem
2016-04-04 13:06
#4

Kolla även byggvauhus. De brukar ha stora plastkärl för murbruk bla rektangulära. Vill man inte ha plast kan man ju bygg in dem.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: