Annons:
Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 1019 ggr
Ellrose
2016-04-01 14:38

kompost?

Hej. jag undrar om hur man enklast gör en kompost, kan man använda pallkragar? Och vad ska man kasta i den för att inte få råttor och dylikt. jag vill ha så jag kan kasta blasten på grönsaker, gamla blommor, gräs mm. inte mat.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Annons:
Aloe.Vera
2016-04-01 16:25
#1

är inte så hajj på det här än, men råtter och dylik kommer gärna om det är mat inblandad om jag förstår det rätt, ihih

då behövs en sluten matkompost

ska du bara slänga i gräs o löv o sånt så kan du ju ha pallkragar på varandra eller gallerkompost skulle jag tro

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Halvdansken
2016-04-01 18:37
#2

Klart du kan använda pallkragar, men det blir dyrt. Vi lägger vår kompost i en bunke. Eller 4 bunkar, så att det får mogna i några år.  Men vi har gott om plats. Annars hade jag nog köpt nån kompostbehållare. Pallkragar kan bli för täta, det ska luft till.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Ellrose
2016-04-01 18:59
#3

jag har flera pallkragar liggandes så det är en summa som jag inte behöver lägga ut.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Aloe.Vera
2016-04-02 17:35
#4

det går fint med pallkragar, läste i någon trädgårdstidning för ett tag sen att en enkel lösning var just pallkragar på varandra som kompost

om du endå har det liggandes så kör på det..🌺

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Halvdansken
2016-04-03 11:51
#5

Jag hade nog lagt nåt mellan pallkragarna när du staplar dem, nån överbliven brädstump eller nåt, så det blir en  1 cm springa eller liknande mellan kragarna. Det ska luft till för att det ska kompostera ordentligt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Tant Grön
2016-04-03 11:54
#6

Du kan lägga i grenar i botten, så blir det luftigt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: