Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Annat som lever

matkompost, vad ska man välja?

2016-04-01 13:31 #0 av: Aloe.Vera

vill ha tips på bra matkomposter som inte är allt för dyra,

var finns dem

är jim o fix matkompost något bra att ha? någon som vet..

o en vanlig kompost, vilket blir bäst till grästovar och löv? en sådan i galler eller trä?. öppen eller stängd... hur gör jag. ?   behöver ta tag i röran som finns i trädgården

Anmäl
2016-04-01 13:35 #1 av: DesK

Den bästa mat komposten är Bokashin

Anmäl
2016-04-01 13:36 #2 av: Aloe.Vera

jo men dem ska man ha inne, Hjärtabehöver en utomhus också.

Anmäl
2016-04-01 13:44 #3 av: DesK

Åh sorry, tänkte inte så långt. Ute har jag en redig varmkompost från Jordnära, men den var ju inte direkt billig. Jag har samma problem som du med trädgården och tänker köra med vänlig gallerkompost till trädgårdsavfall.

Anmäl
2016-04-01 13:48 #4 av: Aloe.Vera

ingen fara, jag läser också lite för snabbt ibland , eller ja oftast jhahaah

men om ja ska slänga en massa grästovar, för jag måste gräva nya rabatter.

kan jag bara slänga det i gallerkompost, eller kommer det att börja lukta så småningom?

tänkte mest på mina stackars grannar i sånafall.. ahahaha

Anmäl
2016-04-01 13:52 #5 av: DesK

Så länge du inte slänger matavfall i gallerkomposten, är det nog Inga större problem med lukt.

Anmäl
2016-04-01 14:00 #6 av: Aloe.Vera

men gräs, ogräs, löv o vissna blommor, allts sådant går bra. ? ska man ha i något annat, ska man täcka eller hur går det till rent praktiskt, är så ny på det här med trädgård.

Anmäl
2016-04-01 14:10 #7 av: DesK

Ja det går bra. Man kan ju alltid täcka med gräsklipp om man inte behöver det till annat.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.