Annons:
Etiketterköksväxterkryddorläkeörter
Läst 1640 ggr
rayn
2016-01-17 12:46

Omplantering av köpt mynta

Hej!

Köpte en kruka mynta till drinkar igår och undrar nu om det lönar sig att plantera den i ny kruka och ha den som kryddväxt, eller om den kanske blivit dålig i butiken? Hur länge håller köpta kryddväxter från en vanlig matbutik annars jämfört med om plantan skulle vara odlad för att vara en långtids krydda? Och till sist undrar jag hur ofta jag behöver vattna dem samt hur mycket vatten den behöver?

Tack 🙂

Annons:
Solanum
2016-01-18 03:23
#1

Myntor gillar vatten.

Tant Grön
2016-01-20 10:24
#2

Ställ den i fönstret och sköt den som en vanlig krukväxt, så kan du nog plantera ut den till våren. Myntor är tåliga.

Maria
2016-01-21 14:00
#3

Tänk bara på att mynta sprider sig som ett ogräs ute och kan ta över om  man inte är försiktig.

Jag har efter flera år fortfarande inte fått bort allt av en uteplanterad mynta😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aloe.Vera
2016-01-29 15:01
#4

du kan få skicka över lite mynta till mig om du ändå ska slänga 😊 hahaha

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Maria
2016-01-29 15:48
#5

Haha, ja det kommer säkert dyka upp till våren igen😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

rayn
2016-01-29 22:15
#6

haha, provade ta sticklingar för att plantera om men de dog så har ingen mynta 😟😛 men blev verlkigen sugen på att odla från scratch nu så ska göra det så småningom 😃

Annons:
Maria
2016-01-30 08:41
#7

De sprider sig via rotskott.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: