Annons:
Etikettövrigt-utan-anknytning-till-trädgård
Läst 1473 ggr
Garnnystanet
10/31/15, 12:09 AM

Få grannkatt att inte besöka min altan

Hur får jag någon grannes katt att inte komma till min altan?

Nu senast klev den till och med runt på fönsterblecket, kl 23 50.
Såg ut som att den ville komma in.

____

Medarbetare på Autism.

Annons:
[Garntroll]
10/31/15, 1:26 PM
#1

Hos olika butiker som säljer husdjurstillbehör finns det något som heter Feliaway eller liknande. Används där man inte vill ha katten tex i rabatten om den använder den som toalett eller runt altanen. Används även av kattägare som vill undvika att tex soffan blir sönderklöst. Jag tror det är i sprayform och det ska lukta avskräckande för katten men människan känner ingen doft.

Vixxen
10/31/15, 6:45 PM
#2

Feliway är inte avskräckande för katter! 

Feliway innehåller lugnande doftferomoner som påminner om kattens naturliga ansiktsfermoner som skapar en känsla av lugn och välbefinnande i kattens närmiljö, tex för oroliga katter eller om katter är ovänner hemma. 

Använder du det i din trädgård torde du få fler katter där!


[Garntroll]
10/31/15, 7:37 PM
#3

Är det Cataway det heter då? Det ska finnas en avskräckande spray som inte är giftigt.

Garnnystanet
10/31/15, 7:54 PM
#4

Vad har ni för tips?

____

Medarbetare på Autism.

[Garntroll]
10/31/15, 8:15 PM
#5

Prata med kattens ägare. Sen ska jag kolla vad sprayen heter.

Vixxen
10/31/15, 8:50 PM
#6

#5 Kan det vara Get Off du tanker pa?

https://animail.se/get-off-spray-500-ml.html

Annons:
Garnnystanet
10/31/15, 10:38 PM
#7

Det är inte så lätt att veta vem som äger katten.

____

Medarbetare på Autism.

[Garntroll]
10/31/15, 10:44 PM
#8

Då får man nog stå ut med att katten dyker upp på den egna altanen.

Garnnystanet
10/31/15, 11:31 PM
#9

Hördu Garntroll, vet du vem som äger vilken katt i ditt område eller? Du kanske har till största intresse att föra statistik över det.

____

Medarbetare på Autism.

[Garntroll]
10/31/15, 11:34 PM
#10

Jag råkar ha koll på vilka som äger i mitt område och hur deras katter ser ut ja.  Sen retar jag mig inte på att katterna går förbi mig heller. vill de passera min altan så är det ok.

Garnnystanet
11/1/15, 8:54 AM
#11

Garntroll, alla är inte sådan som har koll på grannskapet i sån detalj. Passera är inte samma sak som att vara där hur länge som helst.

Dessutom ska inte katterna gå lösa enligt föreningens regler.

Nu tycker jag att vi håller oss till saken istället för att tala om för en annan vad dålig koll på kattägare du har.

____

Medarbetare på Autism.

[Garntroll]
11/1/15, 9:56 AM
#12

Men ta upp det i föreningen då. Bostadsrättföreningar brukar ju ha möten där de boende får komma till tals. Vill man inte ta upp personligen på mötet kan man väl skriva till ordförande eller annan i styrelsen.

Garnnystanet
11/1/15, 1:00 PM
#13

Garntroll - Du har visst inget tips men tack i alla fall.

____

Medarbetare på Autism.

Annons:
[Garntroll]
11/1/15, 1:02 PM
#14

Jo mitt tips var att ta upp det med bostadsrättsföreningen så får de utreda vems katt det är.

Upp till toppen
Annons: