Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Fruktträd, bärbuskar och bärväxter

Vad heter dessa bär?

2015-08-27 20:03 #0 av: Flöffo

Är det fläder? Skogskornell?

https://www.google.se/search?q=%D1%87%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D0%BA%D0%B0&espv=2&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIicz68uvJxwIVhQ8sCh2sMQNu

Anmäl
2015-08-27 20:09 #1 av: Flöffo

Jag tror jag hittat det. Är det Svartaronia? :)

Anmäl
2015-08-27 20:12 #2 av: Flöffo

Det finns också ett till ätligt bär jag undrar vad det heter. Vad heter dessa? Det är ätliga, söta bär som växer på träd och färgar jätte lätt av sig. Jag har aldrig sett dem i Sverige. 

Anmäl
2015-08-27 20:14 #3 av: VildaVittra

#2 Mullbär. 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2015-08-27 20:15 #4 av: [HundochKatt]

Fläder är jag rätt säker på att det inte är men skulle kunna vara Svart Aronia.

Anmäl
2015-08-27 20:17 #5 av: Flöffo

Okej, tack! Mullbär och Svart Aronia var det :)

Anmäl
2015-08-27 20:45 #6 av: Tant Grön

Tänkte först på Saskatoon eftersom det stod på ryska, men det är nog Svartaronia. Svart mullbär odlar jag, men gillar dom inte så mycket.

Anmäl
2015-08-27 20:49 #7 av: VildaVittra

#6 Odla siden, sedan skänker du larverna till mig. Skämtar

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2015-08-27 20:52 #8 av: Tant Grön

#7 Har inga silkeslarver + att dom lever nog på vitt mullbär har jag för mig. Skrattar

Anmäl
2015-08-27 20:59 #9 av: Åsa S

I första läken är det mer än bara en växt på bilderna. De alla flesta av dem är bilder på aronia men en del bilder i länken är fläder, häggmispel och amerikanska blåbär.

(PS! Saskatoon är vad man kallar häggmispel i nordamerika)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.