Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Krukväxter, utomhus och inomhus

Vad är detta för krukväxt?

2015-07-11 00:49 #0 av: MoaL

Jag fann två exemplar av denna krukväxt på en restaurang här i stan. Blommorna stod rakt upp och var väldigt styva. Finns det någon som vet vad det är?

Tack på förhand!

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Anmäl
2015-07-11 01:49 #1 av: VildaVittra

Inkakrona- Calathea crocata.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2015-07-11 02:13 #2 av: MoaL

#1 Tack så jättemycket! Jag tyckte att den var väldigt fin, men har aldrig sett dem på någon blomaffär. Glad

Mvh,
Moa

Anmäl
2015-07-11 03:07 #3 av: VildaVittra

#2 Dom tar bara in dom under blomning, vilket är sällan då det är en kortdagsväxt (den blommar sen höst/vintertid). 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2015-07-11 03:31 #4 av: MoaL

#3 Jo, jag läste det när jag googlade, och bilderna togs i mars då det fortfarande var mer mörkt än ljust häruppe. Glad Jag får hålla utkik i höst/vinter med andra ord. ^^

Mvh,
Moa

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.