Annons:
Etikettrosor
Läst 2592 ggr
RebeccaG
6/23/15, 12:28 PM

Vad heter blomman?

För ca 30 år sedan tatuerade min mormor in en ros på låret. 
Det är en röd ros med nästan gula "sträck" i. Lite svårt att förklara då jag inte är en trädgårds- eller blommänniska. 
Iallafall, min mamma hatar tatueringar men jag och mormor älskar det. 
Min mormor har alltid varit sjuk och för inte så längesedan opererade hon hjärtat. Jag skulle gärna vilja tatuera in samma ros på mitt lår, som en tribute till henne, men det är ett litet problem:
För att göra en skiss av rosen behöver jag en bild. Men jag kan för mitt liv inte komma ihåg vad rosen heter 🤦‍♂️
Jag kan inte fråga mormor då det är tänkt som en överraskning, så det är en ond cirkel av det hela. 

Det jag vet: 
- Det är en liten ros, alltså ingen stor pampig växt. 
- Den är röd eller mörkt rosa & har som gula sträck i sig på de röda bladen som går inifrån rosens mitt och riktas "utåt". 

Om någon kunde hjälpa mig att namnge rosen så vore jag väldigt tacksam! 
Fråga mamma som är ett stort fan av Rosor, men hon kunde inte heller komma ihåg vad rosen heter. 

(Jag har testat att googla runt lite, men jag behöver rosens namn för att få ett vettigt svar)

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Annons:
VildaVittra
6/23/15, 12:41 PM
#1

Det finns en uppsjö av namnvarianter på flerfärgade Rosor. Hur ser själva rosen ut? är den gammeldags eller med stel i sin form?

Exempel: 
http://www.alltomtradgard.se/ImageGallery/Thumbnails/80/146980/183700_83943.jpg

http://www.alltomtradgard.se/ImageGallery/Thumbnails/17/293417/367672_755222.jpg

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
6/23/15, 12:50 PM
#2

Fler: LÄNK

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[[Boris Sager]]
6/23/15, 12:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag alskar Rosor, sa manga och manga med " gula streck". Det basta ar att du letar sjalv pa natet eller I bocker! Vita Rosor ar min passion!

kattöga
6/24/15, 9:58 AM
#4

Kan du inte ta en bild på mormors tatuering och utgå ifrån den?

Här är en ros med gula "streck" men det står inget namn….. (från denna blogg)

En till….

Flera "bi colored roses"

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: