Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Fröer och frösådder

Två frågor ang. mina frösådder

2015-05-24 19:23 #0 av: lillablomman

Hej! Har några små plantor som jag satte för några månader sedan i minidrivhus. Nu funderar jag på om det kanske är dags att plantera ut de i kruka? Och om det är dags för växtnäring? Har ni föresten någon sådan att rekommendera?

//Geraldine, Tut, Ernst-Hugo, Svensson och Gunwald

Blomma Spreading love over the internet Blomma

Anmäl
2015-05-28 08:34 #1 av: Omorika

Vad är det för växt och vilken jord har du sått i, såjord eller vanlig jord?

Utan att veta det här så tycker jag att du borde kunna plantera om dem i kruka med normalgödslad jord, sen kan du börja gödselvattna om ytterligare några veckor.

Anmäl
2015-05-30 22:44 #2 av: lillablomman

#1 de som är flera på en bild är smultron, av sorten "Rügen" tror jag. Den som sitter själv är förmodligen en kvist apelsin-timjan. Jag har satt de för ca. 2 månader sedan i såjord.

Så du tror att de går att plantera om i kruka? Ja, gör en chansning :)

Anmäl
2015-06-01 10:14 #3 av: Omorika

Det är bara att plantera om i blomjord, så ska de nog börja växa mera.

Anmäl
2015-06-01 22:45 #4 av: lillablomman

#3 okej! :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.