Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter

Liguster häck i sand mark

2015-05-13 18:57 #0 av: Diana61

Hej på er! Har varit Väldigt frånvarande här och det har sina randiga orsaker, men nu har jag ett problem i min trädgård som jag vehöver hjälp med.

Jag har en ligusterhäck utmed hela ena sidan av tomten som "staket" mellan grannarna och mig, men marken består av sand och sten till 95-99% Häcken står och stampar och har nu gjort i ett antal år förutom närmast vägen där marken sluttar nedåt. Antar att den får mer näring där nere ;)

Su hur får jag fart på häcken så den ej dör för staket vill vi ej sätta upp. Kan jag lägga på brunnen hästgödsel?

Anmäl
2015-05-19 10:16 #1 av: Diana61

Ingen som vet ?

Anmäl
2015-05-19 10:59 #2 av: Halvdansken

Sten o sand finns det ju ingen näring i, och formodligen är det vattenbrist också.
Lägg på allt du har i form av jord och gödning, hästgödsel är jättebra.
Men kanske skulle det vara bättre med nån annan häck, nån barrväxt eller så.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2015-05-20 10:37 #3 av: Diana61

Tack för svaret. Har ej råd som arbetslös att byta ut hela häcken igen så jag får kämpa med den då andra har lyckats i området. Jag får ösa på med godheter helt enkelt.

Anmäl
2015-05-28 10:00 #4 av: Omorika

Se till att vattna ordentligt är det sand backe brukar vatten vara den begränsande faktorn.
Hur gammal är häcken?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.