Annons:
Etiketterohyraskadedjursjukdomar
Läst 3844 ggr
Vifyra
4/24/15, 9:45 AM

Kattskrämma någon som har provat?

Någon som har provat någon fort av kattskrämma? Isånafall, hur fungerade den? Ska nog köpa en rörelseaktiverad kattskrämma som jag ska ha på altanen. Har en eller fler katter som går och pissar/markerar revir där. Har haft problem med det i snart två år. Inget annat har hjälpt..

Annons:
Åsa S
4/24/15, 9:49 PM
#1

I mina föräldrars bostadsrättsförening införskaffade de såna till de som tyckte de hade problem med katter. Funkade rätt bra var nog omdömet som de fick, en av de som testade fick problem med sork och andra gnagare istället då katterna försvann.

Vifyra
4/25/15, 8:20 AM
#2

Tack för svaret! Beställde en kattskrämma igår, hoppas den kommer hjälpa✊

Guldpaddan
4/25/15, 4:21 PM
#3

Är katterna där du bor inte kastrerade då? Det ska finns något som heter typ "urin-off" den ska ha en viss avskräckande effekt på katter, annars så är det absolut bästa att du gör dig vän med katterna och ser dem som en gäst när de kommer förbi.

Vifyra
4/26/15, 12:46 PM
#4

Jag har ingen aning. Förmodligen är dom ju inte kastrerade eftersom dom markerar revir. Bor på landet med många bondgårdar runt omkring, så förmodligen kommer dom därifrån. Jag älskar katter, men jag tänker inte bli vän med någon som pissar på mina utemöbler och altan.

Guldpaddan
4/30/15, 1:01 PM
#5

Jag tycker du ska höra dig för med grannarna som har katt om de inte kan kastrera sin katter. Det är inte alls bra att de inte är det, risk för oönskade katter och så revirmarkerade de också. Jag har haft många katter, ingen av dem som varit kastrerade har markerat, bara den okastrerade som vi hade i början på 80-talet. Om de förstör hos dig så tycker jag att ägarna borde kuna gå dig tillmötes, för det kan man ju som kattägare styra.

Pysen_87
4/30/15, 1:03 PM
#6

Min mor använder varg piss i sin trädgård…

Annons:
Upp till toppen
Annons: