Annons:
Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 1744 ggr
Amanka
3/15/15, 10:40 PM

Rosor inomhus

Kan man ha Rosor så dom klarar sig bra inomhus? Och vart kan man köpa frön isåfall? Alla tips mottages

Livet är en film och du är regissören, så se till att göra den bästa filmen någonsin! Peace

Annons:
Åsa S
3/16/15, 7:43 AM
#1

Nej Rosor trivs inte inomhus, och Rosor förökas med ympning/okulering el sticklingar.

Carrosh
3/17/15, 9:00 PM
#2

Det finns ju minirosor att ha i kruka. Köpte själv en nu i veckan, som jag tänkte experimentera med att ha på balkongen i sommar. De brukar finnas lite varstans där man kan köpa blommor/växter, men allra helst skulle jag nog höra mig för med Blomsterlandet, Plantagen eller någon annan blomsterhandel om det, så kan de nog hitta en lämplig växt på plats. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Aristarcos
3/18/15, 3:19 PM
#3

Har haft in ett flertal minirosor. Men de har dött om jag behållit dem inne. 

Om jag däremot har dem inne ett kortare tag, för sen plantera  ut, då överlever de ! :)

[Forest]
3/21/15, 9:55 AM
#4

Jag har haft minirosor inne och dom har överlevt länge, jag brukar sen plantera ut dom och flera har kommit flera år då jag täckt dom med halm o lite hästbajs på hösten. Det ända jag kan tänka mig trivs inne är minirosor

Aristarcos
3/21/15, 12:37 PM
#5

Mina får leva hårt, täcker ingenting utomhus 😃men de kommer normalt tillbaka ändå. Någon har kanske gett upp.

[Sabina]
3/21/15, 4:57 PM
#6

Jag har också upplevt att minirosorna inte klarar sig så länge inomhus men de är  den typ av Rosor som "ska" klara sig bäst ändå. (det är i alla fall så de lanseras)
Jag har under några år, först haft rosorna inne och när de sedan börjat se trista ut, planterat de i kruka utomhus där de överlevt ett par år som mest.

Annons:
Upp till toppen
Annons: