Annons:
Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 1036 ggr
wingren
11/25/14, 9:34 PM

Ljusstakar och krukväxter, plats?

Jag har ett litet problem och tänka kolla lite hur ni andra här gör. Har massa krukväxter och vet inte hur jag ska få plats med ljusstakarna man tar fram nu till jul, så hur gör ni? Att trycka ihop allt är det enda jag kan komma på men det blir ju inte så snyggt :/ Känns inte så kul att slänga växterna heller.. Hoppas på att någon har tips iaf ^^. Tack på förhand

(visste inte vilken kategori jag skulle lägga det i)

Annons:
hamstertokiglisa
11/25/14, 9:36 PM
#1

Är det levande växter? 

Ställ de på ett bord, på toaletten eller nåt.

wingren
11/25/14, 9:44 PM
#2

Ja det är levande växter. Får inte plats på toaletten, ingen yte de kan stå på. Och har inte plats på något bord heller då det är massa julgrupper där x) och på de ställen de skulle få plats hade det bara sett fel ut + att våra växter och krukor är väldigt höga och stora.. :/
 Risk att dem dör om dem står långt från solljuset med. Usch vad jag känner att jag krånglar och är negativ nu xD

hamstertokiglisa
11/25/14, 9:55 PM
#3

Hmm, då blir det svårt om du inte har någonstans att ställa dem. Jag skulle ha sparat några av dem, och sedan typ slängt eller något sånt. Kanske har du en växt som skulle passa i en större blomkruka som kan stå på golvet, eller så spikar du upp en hylla och ställer några passande där.  Och om du absolut inte vill slänga växterna så finns det typ fina små ställningar + bricka som står på golvet, sådana är jätte fina att ha blommor på :P

Tant Grön
11/26/14, 12:12 AM
#4

Har du bra grannar så kan du kanske ställa ut i trappuppgången?

Halvdansken
11/26/14, 12:42 PM
#5

Tryck ihop dem, det är ju inte så jättelänge man har julpyntet framme. Eller strunta i pyntet?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

anki1
11/26/14, 7:53 PM
#6

Kan man inte flyta en del växter inåt rummet?

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
Knasper
11/27/14, 2:51 AM
#7

Om man har flera exemplar av samma växt kanske man kan ge bort några till vänner. För att glesa ut växtbeståndet.

wingren
12/2/14, 9:01 AM
#8

Tack för alla tips! blev att jag trixade med att flytta runt växterna och så så mycket som möjligt så att det blev åtminstone lite pynt i varje rum förutom sovrummet där alla "överflödiga" växter får samsas på fönsterbrädan :p är bara jag o sambon som är i sovrummet ändåså ^^, Blev inte det snyggaste men ser helt okej ut i resten av lägenheten (:

Upp till toppen
Annons: