Annons:
Etiketterohyraskadedjursjukdomar
Läst 2932 ggr
pernillaa
2014-09-20 14:11

När dör getingarna?

Vi har en buske på framsidan av huset, ca 8 meter från vår ytterdörr och ungefär lika nära en välanvänd trottoar som blivit bebodd av helt enorma määäängder med getingar, stora äckliga svarta flugor, små svarta flugor och bladlöss. Så fort man närmar sig busken börjar dom svärma. Hela busken surrar och man ser på långt håll hur dom svärmar runt busken. De blir väldigt snabbt fler och jag är orolig att någon ska bli stucken då vi bor så centralt och den är rätt nära huset och uppfarten. Det kommer in getingar då och då och flugorna har börjat komma in.

Jag vet ju att getingar dör på hösten och vi hade tänkt vänta till dom dött innan vi tar ner busken som vi hade tänkt. Frågan är bara om vi kan vänta till dess eller om vi faktiskt måste ta ihjäl getingarna för att inte riskera att någon blir stucken. Det är verkligen fenomenala mängder!

Det handlar som sagt om hur länge till det kan dröja på ett ungefär innan dom dör.

Någon som har någon hum?

Jag bor i inlandet i Norrland och här har vi haft några minusgrader redan.

Skulle uppskatta ganska snabbt svar om någon vet något!

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
annia1
2014-09-21 01:03
#1

pernillaa ring anticimex och fråga. 

För mig låter det som det finns nåt ätbart i den busken. Endera att det finns bär på busken eller nåt annat ätbart då de ökar i antal plus att du har flugor där.

.

Upp till toppen
Annons: