Annons:
Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 1315 ggr
VildaVittra
2014-09-09 18:13

Vad heter perennen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick en stickling för ett par år sedan av en bekant och nu blommar den för första gången, så jag undrar om någon vet vad den heter?

Den ska tydligen vara något av ett ogräs, vilket passar fint i min trädgård med mina tjusiga kirskålsfält och så.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Taggeman
2014-09-09 18:19
#1

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

VildaVittra
2014-09-09 18:48
#2

#1 Det var likt, men inte helt. Dock ledde ditt tips till att jag fann växten. Höstgullris. 👍

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sabina]
2014-09-10 00:17
#3

#2 Ja, det är ett höstgullris. Visst kan de sprida sig väldigt mycket om man "glömmer bort dom" några år men jag har inte tyckt de är så svåra att få bort från trädgården. Mina gullris är ett trevligt  minne från en sommarstuga jag hade vid havet. Numera växer de hemma hos mig på min baksida som är både stening och våt på samma gång, tillsammans med högväxta jordärtskockor som växer i krukor och som tar upp den gula färgen fint ihop

[Forest]
2014-09-14 10:29
#4

Dessa växer fritt här ger härliga små frökapslar som dina hundar kommer gilla att bära på i pälsen 🥵 😉

Upp till toppen
Annons: