Annons:
Etiketterköksväxterkryddorläkeörter
Läst 1499 ggr
anki1
8/9/14, 8:36 AM

Rabarber

jag har 2 rabarberplantor, en holsteiner blut och en embliz. De vill inte växa där de står Jag har inte kunnat skörda på flera år. emblizen är lite större än holsteinern, som är äldst. Emblizen fick jag förrförra året i morsdagspresent De står soligt. Vår tomt är gammal hagmark, så jag tror det är lerjord. Jag (maken) grävde stora gropar. Och satte rabarberplantorna i samma höjd som de stod i krukan.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
VildaVittra
8/9/14, 8:43 AM
#1

Min rabarberplanta exploderade i storlek när jag flyttade den till en upphöjd bädd med högt gödselinnehåll, har styv lera annars.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

anki1
8/9/14, 10:14 AM
#2

Ok, funderar på att gräva upp dom och fylla groparna med kompost och sätta ner dom igen. Jag har provat med att gödsla med blåkorn. men det har inte hjälpt och givit ny jord ovanpå. Det hjälpte inte heller. De tycks "gå ned".

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

VildaVittra
8/9/14, 10:26 AM
#3

#2 Satsa på organisk gödsel istället som luckrar upp jorden än konstgödsel som blåkorn.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

anki1
8/9/14, 10:32 AM
#4

Jo det ska jag göra

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Åsa S
8/9/14, 9:11 PM
#5

Jag brukar dumpa 1/2 skottkärra hästgödsel på varje rabarberplanta tidigt på våren och de växer så det knakar. Rabarber gillar gödsel + vatten, förr tömde man pottan på rabarbern.

anki1
8/9/14, 10:23 PM
#6

Hm lite guldvatten då. Eller kanske jag ska lägga lite är ärtblasten där. Ska kanske prata till mig lite hönsgödsel från dotran. dom har några höns.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
Upp till toppen
Annons: