Annons:
Etiketterköksväxterkryddorläkeörter
Läst 2660 ggr
laurelin
2014-07-20 22:07

Guldvatten i pallkrage

Jag har två odlingar i pallkragar, båda är två pallkragar på höjden. Den ena innehåller morötter (jag hade spenat mellan raderna också som nu är skördad) och i den andra växer det rödbetor och lite sallad som jag skördar allteftersom jag behöver den. De är nya för i år och innehåller alltså "finjord", köpt på påse.

Nu tänker jag att det är dags att gödsla lite och gillar idén med guldvatten då det känns naturligt och inte minst billigt. Frågan är hur mycket man ska ha i varje pallkrage och hur ofta? Det är ju 1 kvadratmeter yta i varje krage men ganska tätt planterat.

Gör det något om guldvattnet är för svagt, man läser överallt om 1+9 men det kan väl inte skada om det späds mer (även om effekten kanske inte blir lika god)? Om man inte orkar mäta så noga borde det ju vara bättre med för svagt än för starkt…

Hoppas på tips från mer erfarna odlare!

Annons:
VildaVittra
2014-07-20 22:11
#1

Det gör absolut inget om det är för svagt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[JeanetteK]
2014-07-22 12:37
#2

Vad jag förstår så gör det inget om det är för svagt, däremot är det inte bra om det är för starkt.

HellviHumle
2014-07-24 19:53
#3

Guldvatten?

HH

Åsa S
2014-07-24 20:53
#4

Guldvatten = urin + vatten

HellviHumle
2014-07-24 22:32
#5

Aha! 🙂

HH

Upp till toppen
Annons: