Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Ohyra, skadedjur och sjukdomar

Vindruvor på friland

2014-07-12 14:32 #0 av: Annahedina

Jag har vinstockar på friland och nu ser det ut som om de nya skotten inte mår så bra, kan det vara ohyra eller någon bladsjukdom.?
På baksidan av de äldre bladen finns det svarta prickar men bladen är friska i övrigt.

Anmäl
2014-07-12 14:33 #1 av: Annahedina

Här kommer bilden på de nya skotten.

Anmäl
2014-07-17 21:49 #2 av: [T-Fia]

Jag tycker de ser ut som de ska. Vindruvor är lite smålurviga, och när de växer som värst så kan det bli små, små savdroppar på plantan, kanske det är det som gjort de svarta prickarna. Jag hade då inte oroat mig jag.

Anmäl
2014-07-25 17:37 #3 av: Annahedina

Tack, då avvaktar jag, känns bra!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.