Annons:
Etikettträdgårdens-byggprojekt
Läst 3103 ggr
Tzatze
6/27/14, 8:51 AM

Piskmatteställ

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har den här prylen ståendes i trädgården till ingen nyttan. Det skulle vara roligt att göra om den till nått användbart. Är det nån som har nån kul idé?

Annons:
Tzatze
6/27/14, 8:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Den går att fälla på två ställen. Den nedre delen är lite för hög ca 65cm för att funka att sitta på, men det går att stå raklång under den övre delen.

Evahelene
6/27/14, 7:31 PM
#2

Perfekt "klätterställning" för olika växter, t.ex. humle, bönor, blomman för dagen (Ipomoea)….

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

[TanatosNyx]
6/27/14, 10:14 PM
#3

Fixa en sitt-yta, ordna ett trappsteg upp och låt slingerväxter växa runt hela kalaset så blir det en häftig lummig sittplats 😃 glöm inte att säkra den så den inte kan bli en fälla (ingen aning om hur stabil en sån där sak är).

Tzatze
6/28/14, 12:54 AM
#4

Tack för bra idéer. Klätterställning blir det definitivt och trappsteg upp hade jag inte tänkt på. Jag tror jag ska ha ett tak också så man kan sitta där när det regnar. Och en tjock mysig dyna så man kan sträcka ut sig och lyssna på fågelkvitter.

Halvdansken
6/29/14, 12:46 PM
#5

Eller så lägg en skiva på den och gör den till ett bort. Kan bli fint med lite klätterväxter på sidorna, och kanske taket som du nämnde.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

mariatingsund
6/30/14, 12:39 PM
#6

Kanske ett odlingsbord, en pallkrageliknande låda på gallret, lätt att plocka grönsakerna sen i denna höjd, skonas av sniglar också. Tidigt på våren kan man fixa någon byggplast över för att hålla värmen. Du kan hänga amplar uppe med t.ex. jordgubbar, plus att man kan ha två rejäla krukor på var sin långsida med bondbönor, ärter eller annat. Fixar man något skynke undertill som är snyggt nog, kan det vara förvaring för sådant som man inte vill se.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
Tzatze
7/1/14, 12:08 PM
#7

Ja det där var en strålande ide. Odlingsbord. Perfekt. Tack 😃

mariatingsund
7/22/14, 1:55 PM
#8

kul att du gillade det :)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Caf_Roy
7/24/14, 2:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Varför inte odla jordgubbar på övre pinnarna?

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

TinaNordberg
8/4/14, 10:13 PM
#10

Bra plochhöjd och sniglarna når inte upp ;)

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Upp till toppen
Annons: