Annons:
Etikettbyta-sälja-köpa
Läst 8804 ggr
Egycsaj15
2014-06-27 01:23

Ovanliga fröer på beställning

Hej!! Jag har hittat väldigt ovanliga fröer som jag beställer in och säljer vidare. Tex: lila tomater , blåa vattenmeloner, självlysande Rosor, svarta Rosor, blåa Rosor, regnbågsfärgade Rosor , svarta tomater. Chili som blir runt 50cm stora frukt på, dragon frukt, jordgubbar som blir runt en handflata stora, gröna vattenmeloner, gula vattenmeloner, vita gula gröna blåa jordgubbar osv raden är lång:) hör av er om ni är intresserade eller det finns nåt ni har letat länge efter så kan ja kolla om jag kan beställa in det med!:) priserna är inte speciellt höga men olika beroende på vad ni vill ha:)

Annons:
AlexVG
2014-06-27 17:08
#1

Kina-fröer brukar för det mesta vara bluff och man blir lurad av att köpa/eller sälja vidare. Bilderna hos frö levarantörer är photoshoppade.

[T-Fia]
2014-06-27 19:38
#2

Jag hoppas  att du #1 inte på fullaste allvar själv tror på dessa fröer? Du får gärna visa en regnbågsfärgad ros som du har lyckats fröså och fått fram.
Nej, hoppas ingen går på det här!

Sukram
2014-07-01 21:11
#3

#0 har du satsat en mindre förmögenhet på att köpa in dessa fröer på Ebay så tycker jag uppriktigt synd om dig 😭

De berömda "svarta jordgubbarna" har många visat hur man gör i Photoshop om man byter ut färger och alla jättejordgubbar, chili mfl är ofta fotograferade med barn som håller i dom. Den regnbågsfärgade rosen finns att köpa hos en grossist av snittblommor om man googlar och de färgas genom att stjälken klyvs och sätts i olika färgade näringslösningar eller så sprutar man in färgämne i olika delar av stammen så att det stiger till kronbladen. Det är alltså en stulen bild på artificiellt färgade blommor och inget som ärvs genetiskt, man kan inte odla dom från frö.

Egycsaj15
2014-07-02 02:21
#4

Inte satsat nåt förmögenhet men e en kul grej o prova. Och beställer inte från ebay

Sukram
2014-07-02 15:33
#5

Ebay, Amazon, Tradera spelar ingen roll. Dessa fröer, ofta från Kina säljs med photoshoppade bilder och påhittade beskrivningar. Märkligt att inga har anmält och stängt av säljarna än. Googlar du på sorterna så får du se att de är fejk tyvärr.

Halvdansken
2014-07-02 15:38
#6

Finns inga blåa eller svarta Rosor. För att inte tala om blåa jordgubbar.
Tror du inte att om det nu var så att det verkligen fanns blå Rosor, så skulle de redan säljas här?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
ylvalo
2015-01-21 20:23
#7

Jag odlade svarta, lila och bruna tomater i somras. De var inte fejk, den svarta var verkligen SVART. Sorten heter Indigo Rose och är förädlad i USA.

Flera olika arter av nattljus (Oenothera) anses vara självlysande, kanske beroende att deras färg syns ovanligt väl i skymning, månsken etc. Dock finns det inga växter som är verkligt självlysande (som eldflugor, vissa svampar etc), även om det enligt en av vetenskapen obekräftad legend finns en verkligt självlysande växt i Tibet. Men den är definitivt inte en självlysande ros…..

Upp till toppen
Annons: