Annons:
Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 966 ggr
taylor__lambert
2014-06-19 17:19

Vad är det och hur tar jag hand om den?

Hej, fick denna idag av en utav mina "dagis"hundars matte. Superfin men vette katten vad det är eller hur jag ska behandla den :S Glaskruka, innehåller färgad sand vad jag kan se, mossa och en blomma :p (bild kommer då uppladdningen inte vill funka)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
taylor__lambert
2014-06-19 17:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

nu så

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

SolidShinta
2014-06-19 23:11
#2

Minirosor?
Jag har faktiskt ingen aning, men det är vad jag tycker det ser ut som. :)
Snällt av hundarnas matte!

Åsa S
2014-06-20 08:22
#3

Det är en dubbel kalanchoe = höstglöd/våreld brukar kallas calandiva i handeln. Det är en slit och slängblomma som blommar rätt länge och de feta bladen gör att de klarar ifall man glömmer vattna dem ett tag. Murgrönan i planteringen du fått vill dock ha jämnt fuktigt och gärna lite svalt.

taylor__lambert
2014-06-20 14:24
#4

#2 ja det var jätte snällt vart så glad :) #3 Okej så man kan alltså spraya lite vatten så det är fuktigt hela tiden då utan att blomman tar stryk? :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

beem
2014-06-20 19:39
#5

Den behöver inte vara en slit och släng blomma om man inte vill. På våren har jag planterat om och sen har den blommat enormt.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

AlexVG
2014-06-21 13:06
#6

Ja dom är lätta att spara sätt dom i ett soligt fönster och vattna och ge näring, plantera om vid behov å våren-försommaren och dom håller sig i flera år. Kan också vara ute på sommaren efteravhärdning och trivs då väldigt bra och blommar mycket. Själv hade jag en innan i 6 år, men tycker det är en ganska tråkig blomma så den slägndes i förmån till roligare växt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: