Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Krukväxter, utomhus och inomhus

Vad är det och hur tar jag hand om den?

2014-06-19 17:19 #0 av: taylor__lambert

Hej, fick denna idag av en utav mina "dagis"hundars matte. Superfin men vette katten vad det är eller hur jag ska behandla den :S
Glaskruka, innehåller färgad sand vad jag kan se, mossa och en blomma :p

(bild kommer då uppladdningen inte vill funka)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Anmäl
2014-06-19 17:21 #1 av: taylor__lambert

nu så

Anmäl
2014-06-19 23:11 #2 av: SolidShinta

Minirosor?
Jag har faktiskt ingen aning, men det är vad jag tycker det ser ut som. :)
Snällt av hundarnas matte!

Anmäl
2014-06-20 08:22 #3 av: Åsa S

Det är en dubbel kalanchoe = höstglöd/våreld brukar kallas calandiva i handeln. Det är en slit och slängblomma som blommar rätt länge och de feta bladen gör att de klarar ifall man glömmer vattna dem ett tag. Murgrönan i planteringen du fått vill dock ha jämnt fuktigt och gärna lite svalt.

Anmäl
2014-06-20 14:24 #4 av: taylor__lambert

#2 ja det var jätte snällt vart så glad :)

#3 Okej så man kan alltså spraya lite vatten så det är fuktigt hela tiden då utan att blomman tar stryk? :)

Anmäl
2014-06-20 19:39 #5 av: beem

Den behöver inte vara en slit och släng blomma om man inte vill. På våren har jag planterat om och sen har den blommat enormt.

Anmäl
2014-06-21 13:06 #6 av: AlexVG

Ja dom är lätta att spara sätt dom i ett soligt fönster och vattna och ge näring, plantera om vid behov å våren-försommaren och dom håller sig i flera år. Kan också vara ute på sommaren efteravhärdning och trivs då väldigt bra och blommar mycket. Själv hade jag en innan i 6 år, men tycker det är en ganska tråkig blomma så den slägndes i förmån till roligare växt. 

Anmäl