Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Fröer och frösådder

Vilken växt

2014-05-27 13:20 #0 av: helisa

Har satt frön som jag inte har nån aning om vad det ska bli, kan nån hjälpa mig med dessa.... Det liknar röd solhatt (kommer inte ihåg om jag tagit sådana frön hos mamma dock)  :)

Anmäl
2014-05-28 15:59 #1 av: Sissibi

Tycker det ser ut som sommar rudbeckia  ,den har lite ludna blad det har inte mina solhattar ,det liknar den som blir som en lite buske med gul-bruna stora fina blommor ,den är 1 årig men jag har fått 2 plantor att övervintra i skyddat läge i Gävleområdet så låt de stå kvar över vintern .

Anmäl
2014-05-28 20:33 #2 av: helisa

Ok, tack för svaret, då provar jag o ser vad som kommer upp. men blir inte förvånad om det är nån form av rudbeckia  :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.