Annons:
Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 1237 ggr
dragonstar
2014-05-19 22:09

Vill ha en odlingsbänk på balkongen

Hej

jag vill ha några större djupare blomkrukor på balkongen. Min balkon är väldigt liten så de får inte vara allt för breda. Men vill kunna olda lite mer seriöst i dem och gärna flerårigt. Funderar på tex rabarber.
 Och annat som ger ätbar skörd kom gärna med förlag där med.

Hittar inga krukor som känns stora nog. till bra pris. De jag hittat har varit smala och höga eller runda. Vill ha mer som en balkonglåda fast större.   Skulle de fungera med en stor trälåda eller kanske bara odlingspallar och någon plast i botten??

OM ni vet vart jag kan köpa detta säg till =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Praefatio
2014-05-19 22:13
#1

Vi flyttar till lägenhet med stor balkong i sommar och jag ska köpa en pallkrage att odla grönsaker i tänkte jag :) Kostar 99 kr på Jula. Vill man odla saker som kräver lite djup i jorden, så kan man köpa två och stapla på varandra alternativt en hel pallkrage och så en halv pallkrage som man sätter ovanpå. Googla "odla pallkrage" så får du nog inspiration!

Glöm bara inte att fråga din hyresvärd vad maxvikt per kvadratmeter är, så att det inte blir för tungt.

VildaVittra
2014-05-19 22:15
#2

Köp murbruksbaljor.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

dragonstar
2014-05-19 22:30
#3

Har kollat på pallkragar men vill ha något mindre en de på jula =) Murbruksbaljor är ju en ide =)

HUr tror ni de funkar med flerårigt i dessa?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Praefatio
2014-05-19 22:32
#4

Halvpallkragar är mindre, hälften så stora (länk)

Murbruksbaljor fungerar såklart också, är bara en smaksak! Jag gillar utseendet på pallkragarna :)

VildaVittra
2014-05-19 22:49
#5

#3 De håller massor med år. Tror mina i frilandsterrariet närmar sig tio år.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

dragonstar
2014-05-19 23:20
#6

Härligt blir en resa till Jula tror jag

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
AlexVG
2014-05-20 16:47
#7

Här har dom färdiga att ha för balkong, odlingssäckar. 

http://www.wexthuset.com/odlingslador

Upp till toppen
Annons: