Annons:
Etikettergräsmattorgrovplaneringgödsling
Läst 6122 ggr
Michis87
5/16/14, 12:35 PM

Gräsgödsel & djur

Försöker hitta information om gödsel & hund. Vi behöver gå på vår gräsmatta med gödsel och kärlek, men är oroliga att det ska vara farligt för hunden. Såg en annons om Stroller Plus+ T och blev genast nyfiken på det då vi har vääääldigt mycket ogräs i vår gräsmatta (det är en gammal blandskog tomt). Någon som har erfarenhet av detta gödsel eller gödsel i allmänhet & hund?

//Michis

Sajtvärd för Återbruk

Annons:
VildaVittra
5/16/14, 12:57 PM
#1

Varför inte ta naturligt gödsel, som hönsgödsel? Risken finns ju dock att vovven smaskar lite på godbitarna, men den blir ju inte sjuk av det. 

Sedan är det inte ogräs, en monokultur med bara gräs är varken miljövänligt, hållbart eller snyggt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Michis87
5/16/14, 5:23 PM
#2

Kan man köpa naturligt gödsel I butikerna? Jag behöver till ca 700-1000 kvm. Anledningen till att jag fick upp ögonen för det är för att det också bekämpade ogräs. Fast en gräsmatta med i stort sett bara maskrosor är långt ifrån snyggt!

//Michis

Sajtvärd för Återbruk

VildaVittra
5/16/14, 5:35 PM
#3

#2 Jadå, det går, eller så hämtar du från en bonde för en spottstyver.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Emo
5/17/14, 6:20 AM
#4

#2 Maskrosor bekämpar man bra med att gå runt och sticka dem. Om du inte har specialverktyg kan du använda en kniv. Visst tar det lite tid men det är både miljövänligt och nyttig motion.

Vi har större gräsmatta men håller den (någorlunda) fri från maskrosor och groblad på det sättet.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Halvdansken
5/17/14, 7:20 PM
#5

Klipper man gräset regelbundet så försvinner mycket av ogräset av sig själv. Det där ogräsbekämpningsmedlet är gift som tar allt utom gräs, finns även på flaska.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: