Annons:
Etikettbyta-sälja-köpa
Läst 4970 ggr
AnnaPanna76
2014-03-07 18:58

Sticklingar och fröer bytes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Byter gärna fröer och sticklingar… 

Har följande frön: 
Blå höstvädd, Röd rudbeckia, Chockomato (brun plommontomat), Röd mild minipaprika, Chili, Orange paprika, Gul och röd snaclspaprika (långa frukter), Ruccola, Orientalisk vallmo (laxrosa), Kejsarvinda, Låg tagetes, Röd solros, Jättesolros (gul), Sommarmalva, Pionvallmo, Hornpumpa, Jättepumpa, Borstnejlika, Purpurvinda (Carneval de Venezia), Tusensköna (Pomponette), Fingerborgsblomma (Pams Choice), Rysk martorn, Ringblomma (blandade färger) 

Har följande sticklingar: 
Flera olika Hoya-arter (är du intresserad så kan jag maila lista), Lyktmalva (Abutilon megapotanicum), Ampellilja (Chlorophytum comosum Bonnie, Ocean, Vittatum), Rosa änglavinge. 

Önskar följande frön: 
Röd grönkål, svartkål, palmkål, squash (sommar), prydnadspumpa och andra fröer för köksträdgården. 

Önskar följande sticklingar: 
Vackra lättodlade krukväxter t.ex. jättefredskalla (sebastiano), begonior, Iresine herbestii, kom gärna med förslag. 

Bor i södra Stockholm. 

Har även väldigt mycket perenner som jag gärna byter längre fram på våren. 

Hälsningar Anna

Annons:
helott
2014-07-02 13:39
#1

Hejsan. Du får gärna skicka vilka du har inom Hoya + prislista på dom

Tack


ylvalo
2015-01-21 21:18
#2

Fröbyte ska man hålla på med. Jag har en oherrans massa olika fröer, mest av ätbara växter, både köpta fröer och egenodlade. Meddela om du fortfarande är intresserad av köksväxtfrö.

piraten66
2015-04-01 12:49
#3

Hej,jag har precis fått en lägenhet på en liten ort i Västra Götaland,ock nu är saken den att när jag under en tid jobbade lite var stans i Sverige så dog bara mina blommor….så det blev till att ha blast blommor som faktiskt är både praktiskt ock väldigt vackra…men nu vill jag ju förstås ha levande blommor ock letar hej vilt efter både sticklingar ock fröer! Jag har ju som sagt inget att kunna byta med men  jag betalar gärna ock det spelar egentligen ingen roll vad för sorter men doktor westerlunds medicinblomma ock andra sorter ur samma familj,porslins-blomma,tjockblads-växter ,Flitiga Lisa mfl mfl önskas mycket Ampel-liljor,ock kläng-växter….ja allt är av intresse begonior, pelargonier ,palmer…Så alla snälla någonstans där ute…skriv till mig ock berätta vad ni har ock vad ni vill ha i betalning osv för sticklingar eller fröer! GLAD PÅSK alla underbara människor var ni än finns! Mvh. Anita Eriksson

[Sabina]
2015-04-07 18:59
#4

TS Du gärna skicka mig lista på Hoya-arterna till mig med. 
Tack på förhand  🙂

Upp till toppen
Annons: