Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Byta-sälja-köpa - plantor och annat

Hjälp! Valnötsträd sökes!

2014-01-03 16:58 #0 av: LuZze

Jag skulle behöva hitta ett litet valnötsträd snarast möjligt! Är det någon som vet var jag kan hitta ett just nu? Dom ställen jag ringt har sagt att dom träden kommer in till våren men jag skulle behöva ett nu. Någon av er experter som har en ide? Någon som säljer eller vill bli av med något som blir ett valnötsträd en vacker dag?

Anmäl
2014-01-04 14:01 #1 av: Tant Grön

Hej, är bara lite nyfiken. Varför kan du inte vänta till våren? Det går väl ändå inte att plantera nu.

Anmäl
2014-01-04 16:34 #2 av: AlexVG

Här kan du hitta små valnötsplantor,, har handlat massor av gånger här och alltid väldigt nöjd brukar gå på en vecka att få hit till Sverige. 

http://www.eggert-baumschulen.de/products/sv/Laubgehoelze/deutsch-botanisch/W/Juglans-regia.html

Växter ute går att plantera så länge det inte är tjäle. Det man ska se upp med är känsliga växter som man tar till våren. Men i södra Sverige tror jag inte valnöt blir nåt problem att sätta nu.

Anmäl
2014-01-11 14:52 #3 av: [T-Fia]

Ring runt och hör med din närmaste Bo-Grönt eller liknande, de slänger ju inte träden på hösten utan förvarar dom i kyl eller jordslagna, är de snälla och har på lager så hjälper dom dig säkert.

Anmäl
2014-01-12 11:05 #4 av: Record

# TS
Har flera sorter och storlekar från Ca 12m och ner till halvmetern, du får själv gräva upp dem. (ännu ingen tjäle här på västkusten).

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.