Annons:
Etikettbyta-sälja-köpa
Läst 5346 ggr
LuZze
2014-01-03 16:58

Hjälp! Valnötsträd sökes!

Jag skulle behöva hitta ett litet valnötsträd snarast möjligt! Är det någon som vet var jag kan hitta ett just nu? Dom ställen jag ringt har sagt att dom träden kommer in till våren men jag skulle behöva ett nu. Någon av er experter som har en ide? Någon som säljer eller vill bli av med något som blir ett valnötsträd en vacker dag?

Annons:
Tant Grön
2014-01-04 14:01
#1

Hej, är bara lite nyfiken. Varför kan du inte vänta till våren? Det går väl ändå inte att plantera nu.

AlexVG
2014-01-04 16:34
#2

Här kan du hitta små valnötsplantor,, har handlat massor av gånger här och alltid väldigt nöjd brukar gå på en vecka att få hit till Sverige. 

http://www.eggert-baumschulen.de/products/sv/Laubgehoelze/deutsch-botanisch/W/Juglans-regia.html

Växter ute går att plantera så länge det inte är tjäle. Det man ska se upp med är känsliga växter som man tar till våren. Men i södra Sverige tror jag inte valnöt blir nåt problem att sätta nu.

[T-Fia]
2014-01-11 14:52
#3

Ring runt och hör med din närmaste Bo-Grönt eller liknande, de slänger ju inte träden på hösten utan förvarar dom i kyl eller jordslagna, är de snälla och har på lager så hjälper dom dig säkert.

Record
2014-01-12 11:05
#4

# TS Har flera sorter och storlekar från Ca 12m och ner till halvmetern, du får själv gräva upp dem. (ännu ingen tjäle här på västkusten).

Upp till toppen
Annons: