Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Fruktträd, bärbuskar och bärväxter

Pepino

2013-09-23 10:02 #0 av: Joline

Kan man verkligen äta pepino och hur vet man att den är mogen?
Hälsn. Joline

Anmäl
2013-09-23 12:57 #1 av: Love-

pepino går att äta både mogen och omogen, när pepino börjar bli gul och lite mjuk är den mogen

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Anmäl
2013-09-23 13:28 #2 av: beem

Men vilken läcker växt. Den har jag aldrig sett förut.

Har du köpt den som planta eller sår du själv ?

Anmäl
2013-09-23 16:22 #3 av: Joline

#1 hängt halva sommaren o är inge mjuk.. men är jättejätte tung

#2Lidl hade plantor i våras för en tjuga.

Anmäl
2013-09-23 17:43 #4 av: beem

#3 Då ska jag spana efter den till våren.

Anmäl
2013-09-25 16:35 #5 av: ikna

När jag odlade pepino, så kom de lila strecken/fläckarna när den var mogen.

Anmäl
2013-09-26 16:46 #6 av: [Olärd]

Pepino är godast i sallader då den inte är sådär toksöt som tex melon är, dock väldigt häftig att odla.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.