Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Fröer och frösådder

Vad är det för växt?

2013-09-03 19:45 #0 av: [Juel70]

Jag har sått en massa frön i sommar, men minns inte vad detta är... har svagt minne av att jag sådde nån sorts sallad.. men är osäker.

Den har små blommor som kan gå i vitt, lila, rosa. Luktar inget, smakar som sallad med ruccola-känsla i bladen.

vad kan det vara för nåt?

Här är växtens blommor. Den har konstig stjälk också. lite platt.

Anmäl
2013-09-03 19:46 #1 av: [Juel70]

Här är bladen.

Anmäl
2013-09-03 20:32 #2 av: bozzie

Hej ser ut som en eternell, minns inte namnet men vet att jag odlat och torkat sådana ngt år, brukar bli fina mvh Monica

Anmäl
2013-09-03 20:33 #3 av: [Juel70]

ok tack, men jag blev så fundersam för blommorna är ju så små... Samma storlek som en ärta typ... ja till och med mindre än det.

Anmäl
2013-09-03 23:47 #4 av: Tant Grön

Statice sinuata kanske?

https://www.google.se/search?q=statice+sinuata&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=rlgmUsXwOZDXsgbJnIHgDA&ved=0CC0QsAQ&biw=1024&bih=585

Anmäl
2013-09-04 08:36 #5 av: [Juel70]

Ja, det liknar ju väldigt!. Tack, Gladska läsa på om dom nu. Tack för länken.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.