Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Krukväxter, utomhus och inomhus

Vilken blomma?

2013-07-21 16:32 #0 av: [Mustangcab]

Kan någon tala om vad denna blomma heter?

Medarbetare på Britter i fokus, Dokumentärer i fokus, Neurologiska sjukdomar i fokus

Anmäl
2013-07-21 16:33 #1 av: [Mustangcab]

Och vad är detta? Är det ett skott eller en blomma?

Medarbetare på Britter i fokus, Dokumentärer i fokus, Neurologiska sjukdomar i fokus

Anmäl
2013-07-21 18:50 #2 av: Tant Grön

Det är en Peperomia. Och det är en blomma på den. Skrattar

Anmäl
2013-07-21 18:59 #3 av: [Mustangcab]

Tack för upplysningen. BlommaJag har googlat men inte hittat något. Det är om du ser på den övre bilden flera blommor. Dessutom så har jag 4 stycken av dessa. De är mycket tåliga. De klarar att var utan vatten och de klarar att vi eldar här inne i rummet.

Anmäl
2013-07-25 13:31 #4 av: Sammy2012

Hej, häftig växt. Vill du byta växt med mig eller skänka bort ett skott?

Anmäl
2013-07-25 13:41 #5 av: [Mustangcab]

# 4 Hur gör man om man vill skänka bort ett skott och du inte bor i närheten?

Anmäl
2013-07-25 13:48 #6 av: Sammy2012

Vi kan posta skott till varandra :) jag har Postat skott tidigare.

Anmäl
2013-07-25 21:53 #7 av: [Mustangcab]

Vet du hur jag ska ta skott på denna blomma för det gör inte jag och hur hanterar posten det så att det kommer fram helt. Du får gärna ett skott av mig då jag har 4 stycken plantor.

Anmäl
2013-07-26 10:15 #8 av: Sammy2012

ingen aning om hur man tar skott på den här :( jag har packeterat i en liten kartong och blötlagt med ofärgat servett och soppat in botten av skottet i en plastpåse. i plastpåsen har jag lite vatten så att den inte torkas ut och knyter påsen ordentligt. Toppen av skottet är utanför påsen.

Alla som har fått mina skott är nöjda och de har klarat sig :)

Anmäl
2013-07-26 21:25 #9 av: [Mustangcab]

Tant Grön, Vet du hur man tar ett skott på ovan nämnda blomma?

Anmäl
2013-07-27 17:56 #10 av: Tant Grön

Hej Mustangcab.

Är nog lätt att ta skott på den, bara att bryta av en gren och rota i vatten eller jord.

Du kan dela t.ex. en mjölkkartong längst med, klipp ev. bort lite, så du får en liten kartong. Linda in skottet i hushållspapper. Behövs nog ingen plastpåse till den sorten om den inte blir liggande länge på posten. Bäst att posta mellan söndag - onsdag.

Lycka till.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.