Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Vilda växter och ogräs

Hur odla Gulmåra?

2013-06-28 01:25 #0 av: Tant Grön

Där jag växte upp fanns mängder med Gulmåra. Den luktar så gott, och jag skulle vilja odla den. Men här jag bor nu finns ingen gulmåra alls, bara vitmåra. Har försökt plantera in, men det har inte lyckats. Nu undrar jag om det kan vara något med jorden här som gör att gulmåra inte trivs?

Anmäl
2013-06-28 05:57 #1 av: Bjornen

Sand och sol.

Anmäl
2013-06-28 14:50 #2 av: Tant Grön

Jag har provat det men det går inte ändå. Kanske vill dom ha mycket kalk?

Anmäl
2013-06-29 06:49 #3 av: Bjornen

Ja har planterat dem hos mig på lerjord, liksom även gräddmåra utan problem.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.