Annons:
Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 3606 ggr
IdaStranne
6/25/13, 1:58 PM

Tips o idéer om plantering inomhus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en vit kruka som jag fick för 2 år sen, som nu stått i kallkällaren närmare 1 år utan att vara i bruk. I den fanns en liten gran liknande växt på ca 25cm i ena hörnet (där jag nu satt "vattenfallet") och resterande yta var med söta små blommor. Kommer inte ihåg vad det var för blommor, vad för färg, form eller ngn ting vilket jag tycker är lite tråkigt. Men men, det var fint och trevligt så länge det varade. 

Tänkte nu återskapa denna söta lilla miljö och ha som prydnad på mitt skrivbord eller annat ställe. 
Så här långt har jag kommit. Vad tycker ni jag ska ha runt om vattenfallet? 
Ska jag ha mossa? Plantera någon söt liten blomma? Mossa & blomma? Fylla med Engelsk Sjösten? 

Ska tillägga att vattenfallet alltid kommer gå runt så miljön kommer vara fuktig. 

Tacksam för svar och hjälp :)

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

Annons:
IdaStranne
6/25/13, 5:53 PM
#1

Kan man få någon hjälp alls?

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

Woodland
7/6/13, 8:59 PM
#2

 Måste du ha "berget" i denna fyrkantiga kruka för att gömma pumpen eller är pumpen insluten i själva berget? 

Mossa är knepig inomhus men värd ett försök därför att den kostar inget. Levande växter blir krävande i skötsel. Om du ställer krukan i ljuset för att plantorna behöver det får du problem med slemmigt vatten och ställer du krukan för mörkt mår inte växterna bra.

Om du vill ha något i denna kruka tror jag att plastväxter blir bäst. Det finns små Bonsai träd i plast. Kanske kan du finna någonting som passar för ett modellbygge. 

Enklast är stenar men de behöver skötas också. De kan bli slemmiga i vattnet och behöver tvättas ibland.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

IdaStranne
7/8/13, 11:03 AM
#3

Det är en fontän och pumpen går ej att plocka bort..

Har fyllt den med vatten i själva fontänen och fyllt resten av krukan med Engelsk Sjösten och lagt i 4 doftljus :)

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

Woodland
7/8/13, 7:37 PM
#4

Nice!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: