Annons:
Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 2113 ggr
leemland
2013-06-22 17:46

AloeVera

Hejsan!

Hoppas det går bra att jag skriver här. :) 

Jag har en aloe vera(som jag fick för 2 år sedan) och i våras planterade jag om den då där va några skott i den . Jag vattnar och ger den näring 1 gång i månaden nu under sommaren, kan hända det blir oftare om värmen stiger. Och nu när jag vattnade den senast så fanns det nya skott. Inte bara ett utan 7 stycken. :O 
Nu undrar jag om jag ska plantera om den till hösten eller vänta till nästa vår? 

Jag har sökt på google men inte fått fram något vettigt tycker jag. Så jag är väldigt tacksam om någon här inne vet hur jag ska göra. 

visste inte i vilken grupp den ska va i, flytta om den är fel :) 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Bjornen
2013-06-22 19:48
#1

Alla krukväxter växer bättre när det är längre dagar och rotbildningen är sämre mot vintern. Omplantering eller delning bör därför helst göras under vår eller sommar och möjligen tidig höst.

leemland
2013-06-22 20:21
#2

#1 Okej, så då tycker du jag ska plantera om de så fort som möjligt? :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Bjornen
2013-06-22 20:28
#3

Nu eller nästa vår och inte i höst.

leemland
2013-06-22 20:28
#4

Okej, Tack för svaret :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Louise G
2013-06-23 08:56
#5

Jag har lämnat kvar mina skott och fått en rätt knubbig planta. Annars tycker jag att de ränner iväg och blir så smala. Det beror kanske på vilken Aloe vera du har. Det finns ju de som är kraftiga från början också.

leemland
2013-06-23 10:40
#6

#5 Okej, jag har den så kallade "riktiga"Aloe Veran.. 

Jag får se om jag hinner/orkar plantera om nästa vecka annars får dom va till nästa år :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: