Annons:
Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 2931 ggr
Timmorn
6/2/13, 5:50 PM

odla.nu eller handelsträdgård

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min rabatt som strax är färdigbyggd. Ska upp brädor på kanten så att man kan sitta på den. 

Marksten ska även vara på sidan så att det kan vara krukor och vattentunna bredvid. Förmodligen småsten på framsidan av rabatten. 

6x1m på framsidan och 3m på sidan 

Men nu lite sent ska blommorna + grönsakerna dit…

Perenner vet jag att jag vill ha på blommorna, hittar otroligt mycket fint på odla.nu är det någon som har erfarenhet av att beställa därifrån? 
Fungerar det att beställa därifrån eller bör jag jag åka till handelsträdgård och köpa där i stället? Vad kostar det egentligen att köpa perenner på handelsträdgård. Tungelsta hade jag tänkt åka till men förstår ju att det är olika. 

Jag hade försökt tänkt växla mellan fina blommor och grönsaker + köksväxter. Är det någon blomma som exempelvis inte fungerar med gullök osv? 

Det är soligt mestadels hela dagen, och fyllnadsjorden är lerjord och resten är planteringsjord och trädgårdsförbättrare.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Annons:
Marinas Mix
6/2/13, 5:54 PM
#1

odla.nu är bra. Har beställt massor därifrån. i år har jag beställt den nya vita jordgubben med ananassmak och en massa annat trevligt därifrån.

Fast, samtidigt kan jag tycka det är mysigt att åka till en handelsträdgård och välja mina plantor själv.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

beem
6/2/13, 7:09 PM
#2

Jag har beställt flera gånger från Odla.nu. Jag har  alltid  varit nöjd med växterna.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Timmorn
6/2/13, 7:30 PM
#3

Det låter bra det. :) Funderar på att göra både och nu faktiskt. 

Ni erfarna odlare känner ni att det är försent att handla perennväxter därifrån och sätta nu? 
De sa ju inte direkt någon specifik leveranstid. Och jag behöver dem ju typ igår :P Så relativt snabb leverans bör de nog vara.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Marinas Mix
6/2/13, 9:05 PM
#4

De skickar endast måndag till onsdag, för att blommorna inte ska bli liggande för länge i paketerna. I bland kan ju postgången vara lite off, så att säga.

Passa du på nu. De har ju rea på en hel del och så får man fina bonusar också🙂

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Timmorn
6/2/13, 9:34 PM
#5

Ja det märkte jag allt! Men då ska jag nog ta och köpa lite smått och gott :D

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Upp till toppen
Annons: