Annons:
Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 4212 ggr
heland
5/30/13, 11:35 AM

Binda blomsterkrans

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det snart skolavslutning och midsommar och då gäller det att öva in den rätta tekniken för att binda den perfekta kransen. Visar steg för steg på min blogg.

www.hemgjord.blogspot.se

Välkommen!🌺

Annons:
Love-
5/30/13, 12:57 PM
#1

Vad fin

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Bjornen
5/30/13, 10:11 PM
#2

Ingen midsommarkrans det där.

anki1
6/1/13, 7:13 PM
#3

Jag tycker kransen var jättefin.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Bjornen
6/1/13, 10:51 PM
#4

Sensommarblommor.

[Tess86]
6/2/13, 8:54 PM
#5

Det står faktiskt i bloggen att de blommar senare än midsommar. Men syftet var nog att visa hur man gör, inför midsommar, sen om det är just en midsommarkrans eller inte på bilden spelar väl mindre roll. Metoden är nog den samma oavsett midsommarblommor eller sensommarblommor.

anki1
6/2/13, 10:13 PM
#6

Så sant så.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
heland
6/19/13, 5:37 PM
#7

Ja tack Tess 86, du har alldeles rätt. På bloggen finns en krans av daggkåpa och andra blommor som är aktuella nu. syftet var precis som du säger att visa tekniken. Trevlig midsommar!

Kryddis
6/19/13, 6:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Får la visa gammvovven (salig i åminnelse) i sin krans som jag band åt henne en herrans massa år sedan (7 vid närmare eftertanke) på midsommar enligt samma princip som du så föredömligt och pedagogiskt visar på din hemsida, heland. Enda skillnaden är att jag använde en tunn gren som "stomme" istället för ståltråd. (Kransen var faktiskt mycket fastare tidigare på dagen, men gammvovven hade en viss benägenhet att få saker och ting att lossna.)
Trevlig midsommar på er! :)

Upp till toppen
Annons: