Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Växthus, uterum och vinterträdgård

Plattor i växthuset eller inte

2013-05-08 11:42 #0 av: Bulle

det är frågan. Någon som har provat utan gångplattor först och sen lagt plattor i växthus? Jag hade megaproblem med sniglar förra året har en smal gång i mitten. Nu funderar jag om jag skulle lägga plattor i hela och odla i krukor om det skulle hjälpa.

www.stickorgarn.com

Anmäl
2013-05-18 23:50 #1 av: Anna_Sv

Det är ju definitivt mer lättskött med plattor i hela växthuset Blinkar

Anmäl
2014-05-31 21:23 #2 av: Nanna70

Å andra sidan behöver man inte vattna lika ofta om man odlar i odlingsbäddar som när man har krukor, som ju torkar ut fortare. Mvh Anna

Anmäl
2014-05-31 21:44 #3 av: helisa

Jag har odlingsbäddar i mitt och en gång i mitten med plattor.

Anmäl
2014-05-31 22:00 #4 av: kickboard

Samma här, plattgång i mitten och öppen jord på sidorna.  Man behöver inte vattna varje dag då.

Anmäl
2014-05-31 23:59 #5 av: [T-Fia]

Jag med, tycker det är hopplöst med krukor när man reser bort ett par dagar, för att inte tala om all jordbyte varje år (30 tomater, 20 chili och några gurkor.)
Jag har marksten, som ett T i ena växthuset (12m2) och i det andra en liten gång rakt in bara så att bädden blir som ett U. Funkar fint, någon snigel, men de matar jag med snigelpellets, mest utanför runtom växthuset och enstaka pellets inne.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.