Annons:
Etiketterväxthusuterumvinterträdgård
Läst 13607 ggr
fridasofias
4/4/13, 10:14 PM

Växthus från Rusta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har köpt mig mitt första växthus, ett växthus från Rusta nu när de hade halva priset! Det ser ut såhär; http://rusta.se/vaxthus-p62301036.aspx 

Jag är ivrig att få hem det och har sökt erfarenheter och betyg på nätet men hittar inget. Är det någon som har provat detta?

Hade tänkt att lägga markduk och sedan singel i botten, hus låter det? Hur fäster jag det bäst i marken? Bra inredning såsom hyllor, var hittar jag det?

Mottager gärna tips! Är helt färsk vad gäller växthus!

Annons:
VildaVittra
4/4/13, 10:21 PM
#1

Så små växthus får du förankra väldigt väl så de inte blåser omkull. Tänk dig fästpunkterna på gamla tält.

Aluminiumet är dessutom ganska tunn, så vintertid måste du skotta taket samt inte ha det där det kan träffas av snöras. En annan variant är att sätta stag inuti att stötta taket vintertid.

Men med det priset var det verkligen ett fynd.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

fridasofias
5/7/13, 2:47 PM
#2

Håller nu på sätta ihop växthuset och kan lova er att tålamodet testas rejält! Skulle inte göra om det! Däremot hoppas jag fortfarande och tror att det kan bli bra när det äntligen står där det ska!

VildaVittra
5/7/13, 2:52 PM
#3

#2 Äsch, nästa gång vet du ju hur man inte ska göra och kommer sätta ihop det på en kvart

😉

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: