Annons:
Etiketterträdgårdsmaskinerträdgårdsredskap
Läst 3127 ggr
Alenzi
2013-02-05 11:00

Redskap till liten täppa :)

Vår lilla uteplats/"trädgård" är på ca. 30 kvm, eftersom det är första gången vi bor på markplan och skall sköta en sådan har vi så gott som ingenting i redskapsväg. Att vi behöver en manuell gräsklippare har vi räknat ut, men sen då? Vi kommer ha en gräsfläck och något grönsaksland, och en handfull buskar.. Och ett stenlagt parti där trädgårdsmöblerna skall stå.


Annons:
Åsa S
2013-02-05 16:46
#1

Sekatör. En grävspade och några handverktyg (spade, ogräsjärn), Vattenkanna. +Möjligtvis en kratta till att jämna ut grönsakslandet innan sådd men man kan klara sig utan går ju jämna till med handen och dyl för det lär ju bli ett litet grönsaksland ifall det bara är 30kvm för hela ytan

Bjornen
2013-02-06 07:14
#2

# 1.

Instämmer.

Köp efter behov och låt inte lockas av lockande reklam. Mycket reklam gör att man tror man behöver så mycket onödiga prylar. Köp verktyg som kan användas mångsidigt och undvik specialredskap eller tillbehör.

Halvdansken
2013-02-06 22:36
#3

Om ni ska ha växter och trädgårdsland så behöver ni väl knappast en gräsklippare. De kvadratmetrarna gräs som blir över kan ni ju ta med en häcksax.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Alenzi
2013-02-07 10:38
#4

#3 Haha, det kanske du har rätt i :P Undrar om inte jag har underdrivit lite när det kommer till ytan, jag får gå ut och mäta upp trädgården i kväll. För även om vi klämmer in en liten odling och några buskar har vi faktiskt en - nåja, inte stor kanske, men likväl - bra bit gräs kvar. Skulle kännas lite jobbigt att ligga på knä och klippa det, tror jag :P

Tack för tipsen alla :) Tror det är lätt att man köper på sig både fel och för mycket saker om man inte riktigt vet vad man skall ha.


Alenzi
2013-02-09 20:00
#5

Jag ljög! Var ute och mätte, den är faktiskt nästan hela 70 kvm!


Maria
2013-02-18 06:44
#6

Vi har en trädgård på cirka 100 kvadrat och det mesta är rabatter och odling. Små gångar emellan och 2-3 kvadratmeter gräs är kvar. Det gräset klipper jag med en elektrisk grästrimmer (röjare)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: