Annons:
Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 2829 ggr
helisa
9/25/12, 8:01 PM

Luktärter

Någon som har haft samma problem som jag i år med sina luktärter. Dom kom igång jätte sent men nu växer dom som galningar. Massor av knopp som blir uppätna lagom när dom ska slå ut. Inte kul alls   :(

Annons:
Chieko
10/4/12, 11:11 AM
#1

Ja både mina och mammas luktärter var ganska sena. Fast vi satte dem nog ganska sent också. Jag har vattnat mina för dåligt tror jag: många små bruna knoppar har det varit men inte så många blommor. Mammas däremot blommar av bara den nu, ingen som äter upp dem.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

opssk
10/6/12, 8:35 PM
#2

Exakt samma problem! De hade nog behövt lite sol!!!

Bjornen
10/14/12, 4:49 AM
#3

Luktärten härstammar ju från torra områden på Sicilien så de har knappast fått före lite vatten i år.

Chieko
10/14/12, 8:30 PM
#4

#3 mina kan ha fått det: de står under tak på balkongen så kräver att jag kommer ihåg att vattna :) Men mammas är fortfarande jättefina trots frosten!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Bjornen
10/14/12, 10:21 PM
#5

Plantor tål åtminstone 3-4 grader kallt, men blommor och knopp fryser vid omkring 1 grad kallt.

helisa
10/15/12, 9:39 AM
#6

Nu har jag slängt mina luktärter för säsongen, vet inte när jag hade så mycke knopp på mina plantor sist, men som av någon anledning liksom ruttnar bort innan dom slår ut  :(

Annons:
Chieko
10/15/12, 12:53 PM
#7

#5 … Då är inte mammas luktärter luktärter för de blommar då fortfarande! Och där hon bor låg det is på vattenpölarna hela dagarna nu i veckan så kallt har det varit!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Torparmor
10/29/12, 9:22 AM
#8

Frosten och snön tog mina luktärter natten till fredag. De har blommat något enormt i år, både på friland och på altanen.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Upp till toppen
Annons: