Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Rabatter, perenner och annueller

Luktärter

2012-09-25 20:01 #0 av: helisa

Någon som har haft samma problem som jag i år med sina luktärter. Dom kom igång jätte sent men nu växer dom som galningar. Massor av knopp som blir uppätna lagom när dom ska slå ut. Inte kul alls   :(

Anmäl
2012-10-04 11:11 #1 av: Chieko

Ja både mina och mammas luktärter var ganska sena. Fast vi satte dem nog ganska sent också. Jag har vattnat mina för dåligt tror jag: många små bruna knoppar har det varit men inte så många blommor. Mammas däremot blommar av bara den nu, ingen som äter upp dem.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Anmäl
2012-10-06 20:35 #2 av: opssk

Exakt samma problem! De hade nog behövt lite sol!!!

Anmäl
2012-10-14 04:49 #3 av: Bjornen

Luktärten härstammar ju från torra områden på Sicilien så de har knappast fått före lite vatten i år.

Anmäl
2012-10-14 20:30 #4 av: Chieko

#3 mina kan ha fått det: de står under tak på balkongen så kräver att jag kommer ihåg att vattna :) Men mammas är fortfarande jättefina trots frosten!

/Karin

Anmäl
2012-10-14 22:21 #5 av: Bjornen

Plantor tål åtminstone 3-4 grader kallt, men blommor och knopp fryser vid omkring 1 grad kallt.

Anmäl
2012-10-15 09:39 #6 av: helisa

Nu har jag slängt mina luktärter för säsongen, vet inte när jag hade så mycke knopp på mina plantor sist, men som av någon anledning liksom ruttnar bort innan dom slår ut  :(

Anmäl
2012-10-15 12:53 #7 av: Chieko

#5 ... Då är inte mammas luktärter luktärter för de blommar då fortfarande! Och där hon bor låg det is på vattenpölarna hela dagarna nu i veckan så kallt har det varit!

/Karin

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.