Annons:
Etiketterpelargonerspeciella-krukväxter
Läst 10354 ggr
kicmat
9/21/12, 4:00 PM

Älskade Pelargoner!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har denna sommar fullständigt frossat i Pelargoner. Älskar dessa tacksamma "tant blommor" som vissa gärna kallar dom. Köpte en "blomster trappa" på plantagen där jag ställt mina små favorit sticklingar. Snart får dom och alla andra större krukor komma in i vårt lilla blomster hus. Där övervintrar dom i ca 5 grader med många fönster. Förhoppningsvis kommer jag att få många sticklingar till våren för en ny sommar med mängder av pelargoner.

Bilden är från min blomster trappa :)

Annons:
TinaNordberg
9/21/12, 4:07 PM
#1

Vackert, mina pelargoner har inte blommat ännu!! De är fulla i knopp, var nog för lite sol för den i somras. Nu får de stå inne och blomma, får se hur det blir med vintervila.

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

beem
9/21/12, 7:41 PM
#2

Så fin bild med dina Pelargoner. Det är snyggt att ha dem på en blomstertrappa.

Om du vill ha en kraftig, stor  och riklblommande Pelargon kan jag rekommendera Kärlekspelargon. Jag köpte 2 st i fjol och de är helt fantastiska.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
9/30/12, 4:39 PM
#3

En annan som är väldigt vacker är Queen of Wien. Den har  lite rödoranga blommor som nästan ser självlysande ut.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

plutopellis
9/30/12, 8:44 PM
#4

Älskar de engelska pelargonerna! Tungan ute

LottaEkstrand
10/1/12, 6:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

jag har satt upp hyllor på väggen till mina pelargoner

LottaEkstrand
10/1/12, 6:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

och så har jag en uteplats full med pelargoner alltså jag är en sådandär pelargontokig "tant"Glad

Annons:
beem
10/1/12, 12:19 PM
#7

# 5 - 6 Oh hjälp vilka mängder. Där ligger man i lä.

Sååå vackert med alla på hyllorna.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

kicmat
10/3/12, 10:42 AM
#8

Härligt att se alla fina pelargonerSkrattande

Cattii
12/27/12, 9:39 PM
#9

Vad härligt med alla pelargoner =)=)=) Har själv ca 70 st, fastän att jag bara bor i en 3:a. På sommaren står de ute på min stora balkong, men vintertid trängs de i alla mina fönster ;)

Vore det inte trevligt med en egen pelargonsida här på i fokus, så slipper man leta efter alla pelargoninlägg??

OleaViola
1/2/13, 6:44 PM
#10

så fint ni alla har. Jag gillar  mycket alla doftisar också Skrattande

Upp till toppen
Annons: