Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Fruktträd, bärbuskar och bärväxter

slingrandes runt hallonbuskarna??

2012-08-09 12:53 #0 av: jejjepejje

vad 17 är de för växt som slingrar sig runt mina hallon? flyttade till en i praktiskt taget obebodd gård i okt förra året, första året för hallonen i min ägo. första ggn jag har trädgård on my own kan man säga. så jag har ingen aning om nånting. haha, jag vet ju att detta är ogräs. men hur ska jag göra, ska jag ta bort det eller?

Anmäl
2012-08-09 14:19 #1 av: beem

Du säger att du vet att det är ogräs och då ska du givetvis ta bort det.

Anmäl
2012-08-09 15:01 #2 av: jejjepejje

det är så himla mycket av det, det slingrar sig runt varenda liten gren. det kan väll inte vara normalt... har aldrig sett de förut.

hur ska jag ta bort det på enklaste sätt?

Anmäl
2012-08-09 16:32 #3 av: Halvdansken

Bild kanske?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2012-08-09 17:07 #4 av: beem

Nästan omöjligt att hjälpa dig om man inte vet vad hu har.

Lägg in en bild. Om du inte har möjlighet till det måste du försöka beskriva bättre vad det är för ogräs.

Anmäl
2012-08-09 22:05 #5 av: Bjornen

Åkervinda med rosa blommor eller nässelsnärja och utan gröna blad kanske ?

Anmäl
2012-08-10 00:14 #6 av: beem

Jag tänkte också på Åkervinda. Den hade jag i en plantering och det tog flera år innan den var helt borta. Jag trodde jag rensat väl men nästa år dök den upp igen och nästa - i 3 år.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.