Annons:
Etiketterträdgårdsdesignträdgårdstrenderträdgårdsprylar
Läst 3923 ggr
Luju
2012-07-08 08:50

Återbruk i trädgården

Hejsan alla ni med gröna fingrar här på trädgård i fokus. För några veckor sen lanserades Återbruk i Fokus. Nu har jag en liten önskan av er, vi behöver lite tips på vad man kan göra i trädgården när det kommer till att använda sig av återbruk. Med varmaste hälsningarna, Luju

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
Bjornen
2012-07-08 09:15
#1

Det som växer i trädgården ska naturligtvis till komposten och ibland via människan eller ev. genom något djur.

Eventuella redskap ska förstås användas så länge det är absolut möjligt, men först och främst lagas. Allra sist rostar spaden sönder och blir åter mineral som kan återkomma i någon växt.

För mig är det som Ni kallar återbruk inte aktuellt. Jag har lite annorlunda filosofi än den "moderna" människan och några sopor producera jag inte. Allt kan återanvändas i någon form och till sist ger det värme i vedpannan eller vedspisen.

I alla handlingar jag gör finns alltid ett extremt miljötänkande och jag har aldrig kommit in i det slit och släng samhälle som de flesta har anammat och nu försöker att komma ur.

Krumas
2012-07-09 22:08
#2

Jag har sparat på div konservburkar och behållaresom jag ska återanvända som krukor istället för att slänga dom. Har återanvänt mkt mterial, brädor o fönster när jag har byggt drivbänkar och annat i trädgården. Man ska inte slänga sånt som går att använda.

Luju
2012-07-10 00:03
#3

Intressant tanke Bjornen, väldigt nyfiken på hur du tolkar återbruk, då du säger att "det Ni kallar för återbruk". Härligt att höra att du har den filosofin med miljötänket, fler borde ha det.

Krumas, smart ide! Besök oss gärna på återbruk i fokus och ge oss fler tips, det finns en diskussion där inne just nu om just trädgårdar och återbruk.

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Upp till toppen
Annons: