Annons:
Etiketterohyraskadedjursjukdomar
Läst 4026 ggr
Miss__Linda5
5/8/12, 1:05 PM

ohyra

Hejsan alla!

Skulle vilja fråga alla kunniga duktiga odlare här om någon vet vad jag ska göra åt mitt problem.

Det började för några månader sedan när pojkvännen tog hem en ros i kruka. Efter några dagar hade vi något vitt tunnt spindelnät överallt i fönstrena och mina innomhusväxande paprikor såg sämre ut.

Har hört att det finns något som heter spindelnätsfästing? ..är det något sådant? .. idag såg jag hur krypen såg ut, de är ljusa/vitaktiga och liknar löss. slängt paprikorna eftersom det kryllade av djur och ägg på den under bladen..men är ändå rädd att det kan finnas några kvar som vill åt min adenium.. = (

tacksam för råd.

Annons:
beem
5/8/12, 2:37 PM
#1

Jag tror det kan vara spinn. Ganska typiskt att det kan komma med en ros. Ofta beror det på uttorkning eller torr luft.

Duscha plantorna och spruta dem med vatten / såpalösning så brukar man bli av med det. Man kan behöva upprepa det under en tid.

1 msk såpa till 1 liter vatten.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Miss__Linda5
5/9/12, 5:56 PM
#2

Ja jag har googlat lite och det måste vara spinn jag fått. De paprikorna som jag har kvar sitter i karantän/balkongen men de har också blivit besprutade med såpa. Vädrar ordentligt och hoppas det går bra nu. Tack för tipsen.

beem
5/10/12, 9:59 AM
#3

Kul att jag kunde hjälpa till. Hoppas du blir av med odjuren.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: