Annons:
Etiketterfröerfrösådder
Läst 2885 ggr
krimskrams
2012-04-12 10:39

Gödsla sådderna?

Mina paprika ocg chilisådder börja anta en reslig storlek, antar att jag borde börja gödsla dem! Nu undrar jag vad jag ska gödsla med…har ju givetvis klassiska blomgödsel i flytande form samt även torkad hönsgödsel (kulor)…antar att man inte vill använda hönsgödseln inomhus, luktar väl en del..men funkar vanlig blomgödsel bra till paprika och chili också? Eller borde man köpa nån form av special-gödsel??

På sommaren brukar jag använda mig av nässel och vallörtsvatten samt gräsklipp, men det finns ju inte att tillgå ännu…guldvatten??

Annons:
Åsa S
2012-04-12 11:21
#1

När man skolar om sätter man ju plantorna i ny jord som har näring och jag brukar ju skola om mina plantor gradvis i ny jord så ofta har de ju näring. När de hamnar i slutkrukan och kanske står ett tag innan det är dags plantera ut brukar jag vattna med svagt guldvatten och det funkar bra men man kan även använda vanlig krukväxtnäring ifall man hellre vill göra det.

krimskrams
2012-04-12 20:20
#2

Mina står just nu i avklippta mjölkburkar, dom får nog stå där ett tag till! men det blir väl att prova med vanlig krukväxtnäring då!

Lill-Kisse
2012-04-13 08:10
#3

Vad är guldvatten?

Halvdansken
2012-04-13 10:30
#4

#3. Utblandat kiss.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

krimskrams
2012-04-13 14:13
#5

Guldvatten är guld värt! : )

Lill-Kisse
2012-04-13 19:06
#6

Aha! Tänk om man knallat in till blomsterhandeln och bett att få köpa en flaska "guldvatten".  Hade väl blivit rejält utskrattad… Skäms

Annons:
krimskrams
2012-04-14 13:02
#7

Kan hända att de gett dig en burk och sagt gå in på wc och fyll på 1 del eget plus 9 delar vatten och betala sen i kassan!  Förvånad

kickboard
2012-04-14 13:42
#8

När vår dotter var baby på 70-talet var det ännu tygblöjor som gällde.  Sånt där tunt tyg som påminner om gasbinda.  Brukade lägga kissblöjorna i ett ämbar med kallt vatten för ursköljning innan de åkte i tvättmaskinen och varje morgon på sommaren vattnade jag sommarblommorna med det vattnet.  Har aldrig haft så fina blommor som just den sommaren.

Upp till toppen
Annons: