Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Lökar och knölväxter

Påskliljor, Krokus och Tullpaner.Undrar om.

2012-03-29 13:29 #0 av: julklappen

Jag undrar om Påskliljor,Krokus och Tullpaner är väldigt sköra? när man har dem ute i rabatterna och om det kommer frost eller/och kyla, Bör man då täcka över dem?

Anmäl
2012-03-30 07:23 #1 av: Bjornen

De fostkänsligaste är knopparna på påskliljor/narcisser som kan frysa och då torkar knoppen.

Anmäl
2012-03-30 23:55 #2 av: julklappen

ok.Då är det bäst att täcka över alla våra Påskliljor då, som nu har kommit upp. (det skulle visst bli snö Lördag till söndag.Och vi bor i sörmland utanför Nyköping)

Anmäl
2012-03-31 07:00 #3 av: Aribigga

Mina påskliljor kom upp i januari härnere i skåne, dock inga knoppar än. De klarade sig igenom hela kalla februari utan några större men.

Anmäl
2012-04-02 17:08 #4 av: Halvdansken

Har aldrig täck mina och de kommer fint. Visserligen bor jag i Danmark, men vi har barfrost, vilket ju är det värsta som finns för de flesta växter.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2012-04-02 18:16 #5 av: Linus-VG-zon3/4

bor i zon 3-4 och täcker inte mina heller, hade -7c natten till söndag och inga som helst skador. Däremot kan påsklilje blad frysa sönder under vintern men nya blad kommer och dom blommar normalt.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.