Annons:
Etiketterfröerfrösådder
Läst 3178 ggr
ikna
1/25/12, 9:52 AM

Nu kliar det i fingrarna...

Nu vill jag ha VÅR! Jag har börjat så lite grand: Petunia, paprika, chili, sallat och rädisor. De har grott och står nu inomhus i ett akvarium med ljuset på 06.00 - 18.00. I slutet av februari/början av mars brukar jag ha lite värme i den bubblade delen av växthuset.

Vad har ni börjat förkultivera?

Annons:
plutopellis
1/25/12, 12:44 PM
#1

Bananpassionsblomma :) och i slutet av februari mars blir det akleja :)

Bjornen
1/25/12, 8:27 PM
#2

Sallat och rädisor trivs inte i jämn varm temperatur.

ikna
1/26/12, 8:25 AM
#3

#2 Jag vet att de behöver lite kallare än rumstemperatur. Jag har rädisorna i ca 5-10 grader i växthuset och sallaten ska ut dit så fort jag har omskolat den. Vissa frön av sallaten har blivit långa rankor och dessa kasserar jag. Det är ändå värt att prova att så, jag längtar efter sallat! Jag har haft ruccola i växthuset hela vintern, den växer mycket sakta, men jag har skördat några blad då och då.

plutopellis
1/26/12, 9:13 AM
#4

Nån gång, då ska jag också ha växthus! Första sommaren i vårt hus och första sommaren med alldeles egen trädgård så har nog fullt upp att lära mig allt utan att ha växthus på det men det ska allt hit ett i framtiden!

kickboard
1/26/12, 5:26 PM
#5

Har inte börjat än, men i början av februari sår jag Törnrosas kjortel som ifjol.  Har tre exemplar från i somras i ett svalt rum och åtminstone en av dem lever, så vi får se hur det går.

dolfen
1/28/12, 5:19 PM
#6

Jag testar att övervintra några tomatsticklingar (från F1). (Jag har inte plats och rätt miljö för att övervintra hela plantor.)

Kanske snart ska så kapkrusbär.

Jag har inte riktigt tänkt ut någon skiss på hur jag vill ha det i sommar. (Jag är inte som Sickan, i Jönssonligan, då jag ej har någon plan.) Skrattande

Annons:
Upp till toppen
Annons: