Annons:
Etiketterfruktträdbärbuskarbärväxter
Läst 2495 ggr
Moas97
7/5/11, 9:49 PM

Berätta om era plantor!

Nu ska jag ta och berätta lite om min odling som startades i år, men då intresset redan kom för ett år sedan..

Jag odlar både chili, gurka, tomat (cocktail), sockerärtor, paprika, solros, aster, ringblomma, smultron, palm (som jag måste ta bort imorgon pga att den vissnat) & potatis. Chilin är jag x-tra nöjd med, då den dog halvt när det kom en frostknäpp i våras då jag hade dem ute, men som nu tagit sig rejält! Kanske var det för att jag klippte dem lite? Även om jag inte ens har en endaste aning om hur man klipper grönsaksbuskar/träd, så verkade det funka rätt så bra! För nu har jag sammanlagt 7 chilis på den lilla plantan.. :]

Har ni någon speciell växt som ni är jätte nöjda med?

/Moas97 :)

Annons:
tvättäkta bybo
7/5/11, 10:54 PM
#1

mina kiwisar :) älskar dem, har vuxit bra :) är ett år gamla. tycker att det är ganska fränt att de växer här uppe (kiruna)

sedan hoppas jag på att granatäpplet, mangon, papayan och gojin tar sig bra (planterade i våras)

[iurochskur]
7/7/11, 6:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här hemma hade jag planterat flitiga lisa, trodde jag…men det kom upp citronmeliss istället.

Sen har jag en avocadoplanta som jag får fundera på vart jag ska göra av sen, den blir ju stor sen.

[iurochskur]
7/7/11, 6:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Min avocado.

anki1
7/11/11, 11:40 AM
#4

På balkongen har jag pelargoner, lobelia, tagetes i sk balkonglåda långtidsbevattnannde. i krukor har jag kryddörter som persilja, oregano, dragon, rosmarin smat basikia. På landet finns det: div Rosor, bärbuskar, jordgubbsplantor,rabarber, ett plommonträd, och en massa pernner och ogräs. tomten är på 1000 kvadrat ca.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

anki1
7/11/11, 11:46 AM
#5

Jag gillar balkongen, tycker det ger lite medehavskänsla (pellisarna och kryddorna). De är såna som man kan köpa i mataffären. går alldels utmaärkt att plantera (trots att proffsen säger annat)Jordgubbana som sattes i pallkrage är mycket söta och goda polka heter dom. mina olika blommor ja jag gillar allt även ogräsklassade. Börja tom förlika mig med kirskålen som jag kämpat med i nästsn 20 år. Ser faktiskt inte så illa ut i rabatterna när allt kommer omkring. Skrattande

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

pius314
7/11/11, 4:24 PM
#6

#3, lite ot men det ser ut att vara dags att toppa avocadon.Glad Den tål ju att allt grönt kapas bort och grenar sig så fint. (du kanske har örn-koll på avokado, sorry att jag lägger mig i isf).

Jag älskar mina mini-kiwisar och min skuggrabatt med massa olika sorter av hosta och vitt fänrikshjärta, kaukasisk förgätmigej (fast den får jag hålla efter grymt), ramslök, daggkåpa, hasselört och julros. De har hittat en bra terrorbalans där inget helt tar över (förutom förgätmigejen dårå)

  • Tillräckligt bra är perfekt! -
Annons:
Cazzos
7/12/11, 4:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Har en tomatplanta och en jordgubbsplanta, är supernöjd med båda!

Det är så intressant att se dem växa!


Upp till toppen
Annons: